Selasa, 2 Mac 2010

Penyampaian Elaun Kepada Pengerusi & Setiausaha JKKKP Parlimen Merbok


Majlis Penyampaian Elaun kepada Pengerusi dan Setiausaha JKKKP bagi seluruh parlimen Merbok telah di adakan di Hotel Swiss Inn 1 Mac 2010 jam 2.30 petang. Hadir sama pada majlis ini ialah Pegawai Pembangunan Daerah ( ICU ) , Dato’ Othman Aziz Pegawai Khas kepada Dato’ Seri Shafie Afdal . Penyampaian sumbangan telah disempurnakan oleh Ybhg Dato’ Hj Tajul Urus bin Hj Mat Zain Penyelaras Parlimen Merbok.


JKKKP sebagai penghubung antara rakyat dan ICU di Jabatan Perdana Menteri telah diminta memainkan peranan penting sebagai agen perantaraan ini. Fungsi dan peranan JKKKP juga menjadi lebih mencabar dalam situasi kerajaan negeri yang ditadbir oleh pembangkang dimana struktur pentadbirannya yang turut berubah. Selain JKKKP dibawah kerajaan negeri yang ditadbir oleh pembangkang juga berubah tidak seperti ketika kerajaan negeri di tadbir oleh BN.

Justeri itu peranan JKKKP akan diperkemaskan supaya dapat memainkan peranan secara lebih berkesan kepada rakyat. Untuk itu JKKKP akan diberikan taklimat dan kursus dari masa ke semasa untuk membolehkan Pusat Khidmat JKKKP dapat diwujudkan disetiap kawasan yang dinaungi oleh JKKKP.

Tiada ulasan: